Gi meg en klem!
Å få en klem er bra. Alltid. Og aldri har det vært viktigere enn nå.
Å få en klem er bra. Alltid. Og aldri har det vært viktigere enn nå.
Før jeg beskriver lekens kjennetegn vil jeg problematisere uttrykket ”fri lek”.
For barna er det selve leken som er det viktigste, ifølge FNs konvensjon om barns rettigheter.
Leken har en verdi i seg selv og skal være en gjennomgående del av barnehagenes tilbud i Danmark.
En historie om språkstimulering og samspill mellom barn og voksne i barnehagen.
Barn gjør en avansert øvelse når de omformer en stol til en båt eller en trepinne til et farlig dyr.
Er det noe du godt kunne tenke deg å leke som du ikke har prøvd ennå?
En undersøkelse fra Nederland viser tydelig hva som skjer når det blir for få pedagoger
Barn utvikler seg når de utfordrer sine fysiske grenser i lekemiljøer uten unødige restriksjoner
Hva er lek? Forfatteren gir oss her et innblikk i lekens historie
Noen tanker om det som skjer i skjæringspunktet mellom oppdragelse, danning og barns medvirkning.
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Et besøk i en av Læringsverkstedetsbarnehager gir et klart inntrykk av en målrettet pedagogikk