

Les også
Familien og våre røtter
Når en ny gruppe barn begynner i barnehagen er det spennende å få et bilde av hvor de kommer fra -deres røtter
Les mer >>I samarbeid og forståelse for barnas beste
I denne artikkelen har jeg valgt å se på noen sentrale utfordringer knyttet til samarbeidet mellom barnehagen og barnas hjem
Les mer >>Dukkelek og legolek i samme rom?
Bidrar barnehagen til å opprettholde tradisjonelle kjønnsrollemønster ved å dele såkalte gutte- og jenteleker i forskjellige kroker eller rom?
Les mer >>Foreldresamarbeid utenfor normen
Noen ganger handler foreldresamarbeid om å være et medmenneske og bidra på måter som strengt tatt ikke kan sies å være en del av barnehagens oppdrag.
Les mer >>Barn som medmennesker og deltagere: innflytelse fra Barnekonvensjonen?
Prinsippet om at barn skal bli hørt synes mer integrert i hele rammeplanteksten enn tidligere, selv om linjen til barnekonvensjonen kunne vært forsterket ved at rammeplanen også hadde vist til artikkel 31 og barns rett til lek.
Les mer >>Tull og tøys har en verdi
Små barn fascineres av tull og tøys. Hva kan vi lære av det? spør Ninni Sandvik.
Les mer >>