Glemt passord
Gi barna ansvar for hele spireprosessen
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
"Du må si til mamma at det ikke er lov til å ha med Pizza i matboksen"
En fortelling fra en far som har fått innsikt i hvordan det kan være å arbeide i barnehagen
Morsomme leker og øvelser for å bli kjent med redselen og usikkerheten hos seg selv
Dion Sommer har gjennomført nærstudier av forskning på tidlig innsats
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Leken blir i for stor grad sett på som en uproduktiv aktivitet uten verdi
Det tradisjonelle synet på læring kveler barnas læringslyst.