Glemt passord
Alle vet at man kan lese en bok. Men kan man også leke en bok?
Å bruke refleksjon metodisk innebærer å gå i dybden på ulik tematikk
Olav Neander greit ut om retten til spesialpedagogisk hjelp og opplæringsloven av 1998.
Barnehagen kan utgjøre en forskjell, men ikke alltid. Utsatte barn trenger bevisste ansatte for å kunne bryte negative mønstre, sier professor Bente Jensen.
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Drømmer du om å bli leder, eller går du med en "leder i magen"?
Dion Sommer har gjennomført nærstudier av forskning på tidlig innsats
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Et besøk i en av Læringsverkstedetsbarnehager gir et klart inntrykk av en målrettet pedagogikk
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Leken blir i for stor grad sett på som en uproduktiv aktivitet uten verdi
Det tradisjonelle synet på læring kveler barnas læringslyst.