

Les også
John Dewey - den (post-) moderne pedagogikkens far?
Artikkelen er ment som en kort innvielse i John Deweys liv og virke som filosof og pedagog.
Les mer >>Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Lykke
her er oppskriften......
Les mer >>Førskolelærerrollen
I hvilken grad får førskolelærere utnyttet sin kompetanse? Bør det være en klarere differansiering av oppgavene på avdelingen?
Les mer >>Godt læringsmiljø for de yngste
Anne Greve reflekterer i denne artikkelen over forholdet mellom Stortingsmelding 41 og små barns læringsmiljø.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>