Les også
Axel Honneth
Anerkjennelse er et aktuelt begrep i mange sammenhenger, og det kan tendere mot en inflasjon i bruk av begrepet. Honneths teori kan være et bidrag til en presisering av hva anerkjennelse er, og hva det skal være godt for.
Les mer >>Rom for barns egne initiativ
Dersom vi skal ta barns medvirkning på alvor, må det være en god balanse mellom vokseninitierte og barneinitierte aktiviteter i barnehagens innhold, mener Monica Seland.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Følelsesskolen del 8: Skam
Her fortsetter følelsesskolen, denne gangen handler det om skam
Les mer >>Adopterte barn i barnehagen
Dette er et temahefte som handler om møtet mellom utenlandsadopterte barn og barnehagen
Les mer >>Gi skolestarterne en god start
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Les mer >>




