

Les også
Judith Butler
Ifølge Butler handler vi ikke på bestemte måter fordi vi føler oss som kvinner eller menn, men føler oss som kvinner eller menn fordi vi handler på bestemte måter. Hva kan det bety for barnehagepedagogikken?
Les mer >>Lite dynamisk lederrolle i rammeplanen
Hvilke konsekvenser får den nye rammeplanen for barnehagens ledere?
Les mer >>Ta barnas tull og tøys på alvor
Tiss og bæsj og promp går aldri av moten. Barn elsker å tulle og tøyse. Men hva handler dette fenomenet om? Og hvordan blir barns tull og tøys møtt av de voksne? – spør Sonja Kibsgaard i sin nye bok.
Les mer >>Å lede innover
Idealet er ikke den heroiske, dirigerende lederen. Idealet er en leder som involverer, redigerer prosesser og distribuerer makt og ansvar.
Les mer >>Musikk i barnehagen
I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder
Les mer >>Jean Piagets teori om kognitiv utvikling
Jean Piaget kommer du ikke utenom når du skal arbeide med barn. Hans teori om kognitiv utvikling blir presentert i denne artikkelen
Les mer >>