logo
logo logo
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Agenda
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns trivsel
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Digital kursbase
  • Podcast
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Foregangsbarnehage på trafikkoppdragelse

  • John Roald Pettersen
  • 14.02.2011

Momarka barnehage i Levanger er en foregangsbarnehage når det gjelder trafikkopplæring.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Pedagogisk kvalitet i barnehagen

Hva innebærer egentlig pedagogisk kvalitet i barnehagen, og hvordan kan man skape en barnehage med høy kvalitet?

Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere

Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.

Primærkontaktsystemet i barnehagen

Hva er primærkontaktsystemet i barnehagen? Hvilken hensikt har det? Hvor kommer begrepet fra? Hva betyr det? Hvordan gir det seg utslag i praksis?

Språktesting av treåringer avskaffes i Danmark!

Skal vi språkteste våre treåringer?

Dette er god ledelse

En undersøkelse gjennomført av Væksthus for ledelse har identifisert hva medarbeidere mener kjennetegner en god leder

Setter pris på godt barnehagearbeid

Har barnehagen din gjennomført et godt prosjekt innenfor de estetiske fagområdene?

Lekelykke i barnehagen

Forskere fra ulike forskningsdisipliner deler Fröbels og FNs tanker om at lek i hovedsak bidrar til barns følelse av glede, tilfredsstillelse og lykke. Vi mener at dette er så sentrale elementer i en god barndom at de ikke kan overses.

Les mer >>

Sov så godt…

Av og til har jeg lurt på om det drysses magisk søvnpulver over vognrekka langs ytterveggen i barnehagen. Hvordan er det mulig for barna å finne ro på denne linjen av vogner, gjerne med nær distanse til ivrige trehjulssyklister som svisjer forbi med høylytte hvin?

Les mer >>

Når erfaringene blir forskjellige

Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.

Les mer >>

Lær om barns samspill ved bruk av video

Med video som redskap får vi muligheter til å studere hverdagen helt uredigert.

Les mer >>

Har barnehagen din en god matkultur?

Sett av et år til å etablere din barnehages matkultur, er rådet fra høgskolelektor Karen Lassen.

Les mer >>

Gi den risikofylte leken en sjanse

Barn utvikler seg når de utfordrer sine fysiske grenser i lekemiljøer uten unødige restriksjoner

Les mer >>

Barnehageforum © 2021