Les også
Kunsten å fotografere
Når barn lærer å fotografere skjer det mange fantastiske ting
Les mer >>Barns medvirkning – et spørsmål om identitet
Hvordan arbeider dere med medvirkning når barn har forskjellig språk og kulturbakgrunn?
Les mer >>Den gode barnehagen og foreldresamarbeid
I hvor stor grad vektlegger førskolelærere samarbeidet med foreldrene?
Les mer >>Har du tillit?
Har du tillit – ikke til Jens eller Erna – men hos barna du jobber med?
Les mer >>Den voksne og rammeplanen
Her er noen øvelser for å sikre at de voksne i barnehagen kontinuerlig arbeider med å utvikle gode relasjoner og stimulerer til fellesskap og medvirkning.
Les mer >>Barn som medmennesker og deltagere: innflytelse fra Barnekonvensjonen?
Prinsippet om at barn skal bli hørt synes mer integrert i hele rammeplanteksten enn tidligere, selv om linjen til barnekonvensjonen kunne vært forsterket ved at rammeplanen også hadde vist til artikkel 31 og barns rett til lek.
Les mer >>




