logo
logo logo
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Agenda
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns trivsel
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Digital kursbase
  • Podcast
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Praksisfortellinger

  • Mirjam Dahl Bergsland
  • 17.06.2009

Hvordan kan man bruke praksisfortellinger til å lære om og utvikle arbeidet i barnehagen?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Lite fokus på likestilling i barnehager

Er det fordi likestilling er et vanskelig tema at det jobbes så lite med dette i barnehagen?

Sikkerhet ved Bålplassen

Når vi er på tur er det hyggelig med bål, enten det er for å koke mat eller bare for kosens skyld

Ny forskning fra New Zealand

Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.

Ut på tur, aldri sur

I denne artikkelen tar Line Bye et oppgjør med den norske turmentaliteten. Er det ok å mislike å gå på tur? Ta debatten her!

Hvordan håndtere barn som slår?

Det finnes ikke en ferdig oppskrift på hvordan man gir barn andre handlingsmuligheter enn å slå.

Filosofi for barn

Mette Hegnhøj Mortensen er vår danske pedagogiske journalist. Hun har besøkt Valhalla SFO i Danmark. Tema er filosofisamlinger.

Barn kan! Eplekompott

Alle barn liker eplekompott!

Les mer >>

Barn kan! Rød fiskesuppe

En sunn og god fiskesuppe som er populær hos barna!

Les mer >>

Barn kan! Rotgrønnsaker

Dette er en rett som helt fint kan gjøres klar dagen før

Les mer >>

Barn kan! Minestronesuppe

Denne suppen kan du lage med alle mulige grønnsaker

Les mer >>

Barn kan! Linsesuppe

Linser er fulle av proteiner og de er veldig sunne

Les mer >>

Barn kan! Pastasaus - Pizasaus - Tomatsuppe

Denne oppskriften på pastasaus er veldig enkel

Les mer >>

Praksisfortellinger

Hvordan kan man bruke praksisfortellinger til å lære om og utvikle arbeidet i barnehagen?

Les mer >>

Barn kan! Hjemmelaget kremost

Enkel ost med mange muligheter

Les mer >>

Barn kan! Fiskeburger

Barn liker burgere!

Les mer >>

Barnehageforum © 2021