Les også
Det er ikke nok å fargelegge flagget og spise reinkjøtt!
Det er store utfordringer i å inkludere og formidle til norske barn kunnskap om det samiske i hverdagen i norske barnehager! Underveisrapporten for evaluering av dagens rammeplan som kom i 2020, avdekket at mange kommuner og barnehager særlig utenfor Sápmi trenger drahjelp!
Les mer >>Bærekraftig utvikling et verdiperspektiv også i forming?
Bærekraftig utvikling er noe som vi alle er mer eller mindre opptatt av. Men hva betyr egentlig bærekraftig utvikling?
Les mer >>Fra fagperson til leder
Å bli leder er noe annet enn å være leder. En av hovedutfordringene er å løsrive seg fra sin faglige rolle og identitet.
Les mer >>Det sanglige samspillet
Hva er viktigst for å skape gode barnehager for ettåringene?
Les mer >>Regnbuefamiliene: Familier kommer i mange former og varianter
I rammeplanen for barnehager står det at «barnehagen skal synliggjøre et mangfold av familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen» (KD, 2017). Men hvordan ser familiemangfold i barnehagen ut? Barnehagefolk har snakket med Sunniva Jarmann om hva vi kan gjøre i praksis for å inkludere alle barn og deres familier.
Les mer >>Fire gode bøker om følelser
Gode bøker om følelser finnes det mange av, og de er til stor glede og nytte for barnehageansatte og foreldre i arbeidet med barns følelsesliv
Les mer >>
.jpg)




