

ANNONSE
Les også
Forutsetninger for å lykkes med tilpasset opplæring i barnehagen – del 4 av 4
Er det mangelen på ressurser som er årsaken til at en ikke får til et godt tilpasset barnehagetilbud for barn med spesielle behov?
Les mer >>Hvordan former uterommene oss?
.. og hvordan former vi dem?
Les mer >>Alva og de andre vet noe
Forfatteren mener at utvikling av kjønn og barns seksualitet er et tabubelagt tema når det gjelder barn i barnehagealder i Norge.
Les mer >>Foreldresamarbeid i praksis: Løsninger på utfordrende situasjoner?
Erik er førstegangsfar, og tanken på å sende sin ettårige datter i barnehagen fyller ham med bekymring. Hyppige telefoner til barnehagen og et hav av spørsmål vitner om hans uro.
Les mer >>Svar til “Sats på de estetiske fagene”
Å satse på de estetiske fagene er nødvendig for å møte barnas måter å være og lære på
Les mer >>Gode erfaringer med barnehagevandring
Hvordan kan styreren se, støtte og utfordre sine pedagogiske ledere? I Jåttå barnehage har de prøvd ut «barnehagevandring» som observasjonsmetode.
Les mer >>