logo
logo logo
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Agenda
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns trivsel
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Digital kursbase
  • Podcast
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Barn og integritet – del 1

  • Margareta Öhman
  • 14.01.2013

Det å verne om og støtte opp om barns kontinuerlige identitetsprosess og streben etter integritet fordrer aktive, bevisste og lydhøre voksne.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Fem om foreldresamarbeid

Hva mener vi egentlig er det viktigste når det gjelder samarbeidet mellom barnehagen og hjemmet?

Ånnerudtoppens favoritter

Ånnerudtoppen barnehage sprer matglede blant store og små i barnehagen

Lederen har ordet!

Kari ønsker seg en husøkonom til å ivareta en del viktige oppgaver i barnehagen

App’er som pedagogiske hjelpemiddel-del 2

Denne gangen tar vi for oss apper som kan bidra til språkutviklingen og ordforrådet

Forutsetninger for å lykkes med tilpasset opplæring i barnehagen – del 4 av 4

Er det mangelen på ressurser som er årsaken til at en ikke får til et godt tilpasset barnehagetilbud for barn med spesielle behov?

Mobbing i barnehagen (fub)

Et hefte om mobbing utgitt av foreldreutvalget for barnehager

Oppdragelsen splitter familien

Jesper Juul veileder foreldre i konflikthåndtering: Konflikter bør mor og far ta på tomannshånd.

Les mer >>

Begynnende regneferdigheter

Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?

Les mer >>

Samarbeid hjem -barnehage

Et ressurshefte for foreldre og personalet om samarbeid

Les mer >>

Barn kan! Ertepålegg

Ertepålegg er grønt og det er morsomt

Les mer >>

Barns trivsel og medvirkning i barnehagen

Alt for mange barn trives ikke i barnehagen

Les mer >>

Et trøste og bære yrke

Livet på småbarnsavdelingen er intenst og rikt på følelser. Der er gråten en del av språket. Men hva gjør vi med de barna som ikke griner?

Les mer >>

Barnehageforum © 2021