

ANNONSE
Les også
Definisjonsmakt i barnehagen - Du er ikke en baby
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Spesialpedagogisk hjelp
Olav Neander greit ut om retten til spesialpedagogisk hjelp og opplæringsloven av 1998.
Les mer >>Verden gjennom kameralinsen
I Karljohansvern barnehage i Horten har 5-åringene brukt kamera som verktøy i mange år. Med stor suksess.
Les mer >>Det viktige uterommet
Uterommer har en enda større betydning som pedagogisk arena enn vi har antatt
Les mer >>Hverdagssamtalene – en viktig arena for barns læring
Hva slags type spørsmål stiller vi mest av i barnehagen?
Les mer >>Axel Honneth
Anerkjennelse er et aktuelt begrep i mange sammenhenger, og det kan tendere mot en inflasjon i bruk av begrepet. Honneths teori kan være et bidrag til en presisering av hva anerkjennelse er, og hva det skal være godt for.
Les mer >>