Les også
Barns medvirkning forutsetter gode relasjoner
Maurtua barnehage - om hvordan barns rett til medvirkning påvirker arbeidet i barnehagen
Les mer >>Førskolelærer, form framtiden!
I dag er det viktigere enn noen gang at førskolelærerne viser sitt profesjonelle ansvar, slik at ikke politikere, økonomer og jurister alene får legge premissene for hva som er en god barnehage. Hva må vi gjøre for å få til denne oppgaven, og hva kan vi lære av historien?
Les mer >>PISA forandret norsk skole – står barnehagen for tur?
"PISA er historien om hvordan internasjonale sammenlikninger har globalisert utdanningspolitikken, noe vi tidlige har oppfattet som landenes eget anliggende"
Les mer >>Trivsel i toddlerfellesskapet
-et utviklingsarbeid om toddlernes særegne lek med gjenbruksmaterialer
Les mer >>Skal barnehagekunst kun behage?
Hvis personalets preferanser avgjør utvalg for barns kunsterfaringer, velger vi da kun det som behager?
Les mer >>Snakk om bildet 1: Frykt og fryd!
I denne oppgaveserien tar vi for oss fotografier fra ulike situasjoner i barnehagelivet.
Les mer >>