Les også
Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Samarbeidsavtale og forventninger
Når Barnehagefolk kommer på besøk til Sommerly barnehage, litt for tidlig til avtalen, er personalet på avdeling "Minsten" opptatt med avdelingsmøte.
Les mer >>Mangler vi et språk for å snakke om gråt?
Barnehagepersonalet sier én ting, men gjør noe annet når de møter gråten i barnehagen, oppdaget Nina Rossholt. Burde vi øve oss på å snakke om gråt?
Les mer >>Uterommet og språkutvikling
Barn som har vanskeligheter med å konsentrere seg i et innemiljø får lettere utløp for sin kreativitet og energi når rommet utvides og flyttes ut.
Les mer >>Engasjert kommunikasjon
En ting er å være opptatt av anerkjennende relasjoner på møter. En annen ting er engasjert tilstedeværelse med barna.
Les mer >>Pedagogisk dokumentasjon – en hjørnestein i virksomheten
Pedagogisk dokumentasjon er en viktig del av hverdagen for denne barnehagen
Les mer >>