Les også
Hjerneforskning støtter rollelekens betydning for barns utvikling
Nevrovitenskap kan gi kunnskap om det biologiske grunnlaget for læring og utvikling og derved gi innsikt i hva som fremmer, og hva som hemmer læring på et generelt nivå.
Les mer >>Sosial kompetanse er mer enn atferd
Barn kan lære seg en bestemt sosial atferd, men de er ikke sosialt kompetente før de har evne til å forstå andres tanker og følelser, og viser vilje til å handle på en positiv måte, sier professor Hans Vejleskov. Han har skrevet en bok om sosial kognisjon.
Les mer >>Setter pris på lengre tilvenning
Foreldrene er positive til forsøket med flere dager tilvenning i fire Lørenskog-barnehager.
Les mer >>Svar til “Sats på de estetiske fagene”
Å satse på de estetiske fagene er nødvendig for å møte barnas måter å være og lære på
Les mer >>Kast alle papirene
Denne artikkelen handler om språkkartlegging av minoritetsspråklige barn.
Les mer >>Det pedagogiske innholdet i natur- og friluftsbarnehager
Forfatteren ønsker med denne artikkelen å fokusere på naturbarnehagens indre liv og pedagogiske selvforståelse.
Les mer >>