Glemt passord
Snakker vi med barna eller snakker vi mest til dem?
Tilhørighet og deltagelse står på spill når migrantbarn begynner i den norske barnehagen.
Selv om sinne er en naturlig følelse, kan sinnet ta overhånd og bli et problem for noen barn.
Barnehagen trenger mange blikk og stemmer for å undersøke og belyse potensialet som ligger der som et springbrett for videre arbeid.
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Hvordan reagerer du på barns uenigheter?
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Eksempel på kommunale planer for samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.