Glemt passord
I denne artikkelen diskuterer forfatteren temaet kartlegging i barnehagen.
Det er ikke alltid like greit å være tre år og møte barnehagen for første gang. Det er mye nytt og mye man er usikker på.
En studie om naturens effekt på barnas språk, viser at det gror bedre i naturen
Hvordan påvirker rommet barns utvikling og læring?
Barn tilbringer mye av livet i barnehagen. Da trenger de skikkelig, næringsrik og variert mat. Det har Ånnerudtoppen barnehage tatt konsekvensen av.
Har din barnehage et bevisst forhold til måltidet og hva som serveres?
Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Eksempel på kommunale planer for samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.