Glemt passord
Ingen barnehager tør å lage en lekeplass uten sandkasse. Lek i sand hører barndommen til.
Skal vi språkteste våre treåringer?
Dette er en studentoppgave fra en førsteklassestudent som ser på sammenhengen mellom barns selvfølelse og samspillet mellom voksne og barn.
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Hverdagen i barnehagen byr på en rekke situasjoner hvor det ikke alltid finnes enkle svar.
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.