Glemt passord
Implementering av IKT i Fanatunet barnehage
Å bruke refleksjon metodisk innebærer å gå i dybden på ulik tematikk
I denne studentoppgaven problematiseres mangfoldsbegrepet.
Praktiske startvanskeligheter, kollegial ensomhet og en uklar autoritet gjør den første tiden som leder vanskelig for mange
Barn utvikler seg når de utfordrer sine fysiske grenser i lekemiljøer uten unødige restriksjoner
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.