
Les også
Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>Man arver ikke sine foreldres problemer!
I Danmark har vi vennet oss til å lete etter forklaringer på menneskers atferd i deres oppvekst. Men vi risikerer å stemple barn når vi antyder at de arver sine sosiale forhold etter foreldrenes utdanningsnivå, sier sosiolog Morten Ejrnæs.
Les mer >>Snakk om bildet 1: Frykt og fryd!
I denne oppgaveserien tar vi for oss fotografier fra ulike situasjoner i barnehagelivet.
Les mer >>Prestasjon eller mestring i barnehagen?
Kan det være at vi noen ganger blander mestring med prestasjon? Kan dermed et for høyt fokus på mestring i barnehagen føre til prestasjonsangst?
Les mer >>Hvilken betydning har flerspråklighet?
Nyttig informasjon om flerspråklighet.
Les mer >>Ivareta dei yngste barna sin leik!
Korleis kan ei forsvare barna sin fridom for utfalding i leik og tilbod av omsorg og nærleik når ein ikkje har tid å sjå det einskilde barnet?
Les mer >>