
Kreativitet er ikke en evne
Når vi får en ide eller er kreative, hva er det egentlig som skjer?
Les mer >>Bærekraftig (syn på) barndom
- om å være underveis
Les mer >>Den flerkulturelle barnehagen
Hva vil det si at barnehagen er flerkulturell. Hvilken rolle kan tospråklige assistenter spille?
Les mer >>Lederen har ordet!
Per Mikkel ble i 2012 kåret til ”Årets barnehageleder”
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>LEK, LÆRING OG KREATIVITET
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Les mer >>