Les også
Rom for de yngste
Å skape rom hvor barn og voksne føler seg fri til å leke og samspille kan oppleves vanskelig for mange.
Les mer >>Progresjon mellom plan og medvirkning
Er det noen motsetning mellom å bygge den pedagogiske virksomheten på vedtatte læreplaner, og å ta utgangspunkt i barns interesser og perspektiv?
Les mer >>ADHD - Et UFAprosjekt
ADHD hos førskolebarn er nok mer utbredt en vi kjenner til. Denne oppgaven tar for seg problematikken rundt dette.
Les mer >>Er du leder eller administrator?
Husker du hvorfor du ble leder. Var det et valg eller ble det bare sånn?
Les mer >>Litt om blinde og svaksynte barn i barnehage
Å ha et sterkt svaksynt eller blindt barn i barnegruppen gir noen utfordringer. Her skriver Tone Rebbestad om hvordan du kan legge forholdene til rette for barnet
Les mer >>Det viktigste er å få leke - lek og læring
"Barnet er i leken mens læringen er i barnet."
Les mer >>