
Flere artikler innen Språk
Språkarbeid i barnehagen III
Å kartlegge språkmiljøet
Les mer >>Barneboka og språket
Barn lærer språk gjennom å bruke språk, gjennom deltakelse i sosiale og kulturelle praksiser hvor språk og handling har en funksjon sammen. Å samles rundt barneboka er en slik praksis.
Les mer >>Barnehagen er grunnmuren i barns utdanning
Er innholdet i barnehagen endret at etter at barnehagen ble en del av utdanningsforløpet?
Les mer >>Den magiske språkposen
Denne artikkelen er skrevet av Marie-Louise Nyberg. Hun har arbeidet med innvandrerbarn i 16 år, og reiser rundt for å forelese om sine arbeidsmetoder
Les mer >>Spennende å lage språkesker selv
I mange barnehager blir det brukt språkesker i det tilrettelagte arbeidet med språkstimulering
Les mer >>Omfattende debatt om språkkartlegging
Med bakgrunn i Stortingsmelding 41, har det oppstått en omfattende debatt om språkkartlegging i barnehagen
Les mer >>Språkarbeid i barnehagen IIII
To gode arbeidsmåter
Les mer >>Karlstadmodellen – språktreningsmodell for barn og unge med store språkvansker
Karlstadmodellen er en språktreningsmodell for barn og unge med store språkvansker. Her finner du en innføring.
Les mer >>Hvordan støtte barns språkutvikling?
Voksne har en svært viktig rolle når det gjelder å fremme barns språkutvikling.
Les mer >>