

Les også
La være å øve på tall og bokstaver
Høytlesing er kanskje den viktigste starten på leseprosessen.
Les mer >>«Tenknikker» for gode samtaler
Vi må spørre for å få vite noe. Hva vi vet, avgjøres av de spørsmålene vi stiller – til barna og til oss selv. Men hvordan kan voksne forberede seg på en åpen dialog?
Les mer >>5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Glad
Denne gangen handler følelsesskolen om hvordan du kan arbeide med følelsen Glad
Les mer >>Følelsesskolen del 6 – Ro
Følelser stjeler energi. Det ”koster” å stå i sterke følelsesutrykk, og vi har behov for å hvile innimellom.
Les mer >>Den voksne og rammeplanen
Her er noen øvelser for å sikre at de voksne i barnehagen kontinuerlig arbeider med å utvikle gode relasjoner og stimulerer til fellesskap og medvirkning.
Les mer >>