Les også
Forutsetninger for å lykkes med tilpasset opplæring i barnehagen – del 4 av 4
Er det mangelen på ressurser som er årsaken til at en ikke får til et godt tilpasset barnehagetilbud for barn med spesielle behov?
Les mer >>Sandkassa: Idyll og maktmisbruk
Mange ettåringer tilbringer store deler av utetiden sin i sandkassa. Men hva skjer egentlig der, og er de der frivillig?
Les mer >>Rapportering av barnas norskkunnskaper- til hvilken nytte?
Hvilken nytteverdi har rapportering av barns norskkunnskaper, og vil den bidra til å styrke norskkunnskaper hos barn før skolestart?
Les mer >>Rapportering av barnas norskkunnskaper- til hvilken nytte?
Hvilken nytteverdi har rapportering av barns norskkunnskaper, og vil den bidra til å styrke norskkunnskaper hos barn før skolestart?
Les mer >>Vil den nye stortingsmeldingen bidra til mer tid til lek og læring?
En historie om språkstimulering og samspill mellom barn og voksne i barnehagen.
Les mer >>Oppdragelse, pedagogisk dokumentasjon, lek og demokrati
Forfatteren argumenterer for pedagogisk dokumentasjon som viktig virkemiddel i en oppdragelse til et demokratisk samfunn.
Les mer >>




