Det pedagogiske innholdet i natur- og friluftsbarnehager
Forfatteren ønsker med denne artikkelen å fokusere på naturbarnehagens indre liv og pedagogiske selvforståelse.
Les mer >>Lekende læring
Et besøk i en av Læringsverkstedetsbarnehager gir et klart inntrykk av en målrettet pedagogikk
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Den voksnes betydning for barns selvfølelse og selvbilde
Dette er en studentoppgave fra en førsteklassestudent som ser på sammenhengen mellom barns selvfølelse og samspillet mellom voksne og barn.
Les mer >>Ånnerudtoppens favoritter
Ånnerudtoppen barnehage sprer matglede blant store og små i barnehagen
Les mer >>Lederen har ordet!
Hilde ønsker seg en større grunnbemanning og ansatte som gir av seg selv
Les mer >>