Glemt passord
Alt som er spennende finner vi i hverdagen!
Forskere fra ulike forskningsdisipliner deler Fröbels og FNs tanker om at lek i hovedsak bidrar til barns følelse av glede, tilfredsstillelse og lykke. Vi mener at dette er så sentrale elementer i en god barndom at de ikke kan overses.
Spaltist i Barnehagefolk Aina Wøien fra Nærsnes kystbarnehage er opptatt av å løfte fram ansattes gode praksiser - også i en hektisk hverdag
Høgskolen i Østfold har tildelt førskolelærerstudent Marianne Werner Laurbærprisen for sin Bacheloroppgave. Les den her!
Er det fordi likestilling er et vanskelig tema at det jobbes så lite med dette i barnehagen?
Førskolelærerstudent Kathrine M. Fagereng skriver om kartlegging av barn i barnehagen.
Derfor er det barnegruppen som helhet man bør jobbe med, ikke enkeltbarn, sier forsker Mai Brit Helgesen.
Mobbing trives best i stressede arbeidsmiljøer med dårlig ledelse
Er små barn i stand til å mobbe?
Med denne brosjyren om mobbing i barnehagen bommer FUB fullstendig med begrepsbruken mener artikkelforfatteren
Denne brosjyren er utarbeidet blant annet i samarbeid med Kari Lamer. Den gir god innføring i hvordan barnehagen kan forebygge mobbing.
Mange barn opplever mobbing i barnehagen daglig, eller flere ganger i uken
Med vårt samtaleverktøy får du innføringen du trenger for å komme i gang med spennende og utviklende filosoferende tanker omkring mobbing, vennskap og samhold.
Vennskap, mobbing og bursdagsfeiringer.
Alle barnehager skal jobbe med å forebygge mobbing. Her følger noen konkrete tips for å komme i gang.
Hva er mobbing og hvilke konsekvenser kan det ha? Magne Raundalen kan blant annet fortelle at mobbing skader hjernen.
Men alt for ofte tar de voksne leken for gitt og lar barna klare seg selv.
Mobbing er et gruppefenomen. Derfor er det barnegruppen som helhet man bør jobbe med, ikke enkeltbarn, sier forsker Mai Brit Helgesen.
Prosjektet skal bidra til et godt sosialt miljø og vennskap for alle barn.
Et hefte om mobbing utgitt av foreldreutvalget for barnehager
Barnehagene har et stort forbedringspotensial
Små barn kan ekskludere andre fra aktiviteter og lek, og de har en forståelse av at disse handlingene kan såre andre