Les også
Læring i barnehagen
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Les mer >>Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>Hjelp de nye lederne på vei
Praktiske startproblemer, kollegial ensomhet og uklar autoritet bidrar til å gjøre den første tiden som leder vanskelig
Les mer >>Pierre Bourdieu
«Det er ikke den enkelte som har valgt prinsippene for sine valg», skriver Pierre Bourdieu i boken Meditasjoner. Hans teorier kan blant annet hjelpe oss med å problematisere forholdet mellom teori og praksis.
Les mer >>Vi trenger ikke tid til refleksjon – vi trenger mot!
Refleksjon er kanskje pedagogens viktigste verktøy, men mange sier de mangler tid til refleksjon.
Les mer >>Gi meg en klem!
Å få en klem er bra. Alltid. Og aldri har det vært viktigere enn nå.
Les mer >>




