

ANNONSE
Les også
Unna vei, her kommer jeg!
Hypotese: Barnehageansatte og foresatte begrenser barns risikolek, og barnehagehverdagen er voksenstyrt. Har vi kjørt oss fast i risikolekens paradoks?
Les mer >>Ulik gråt har ulik verdi
Barns gråt har stor betydning for hvordan de blir ivaretatt
Les mer >>Tull og tøys har en verdi
Små barn fascineres av tull og tøys. Hva kan vi lære av det? spør Ninni Sandvik.
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>Hvorfor skal vi høre på barns meninger?
Når får unger egne meninger? Hvilken kompetanse kreves av voksne lyttere?
Les mer >>Ulike menneskesyn - perspektiver fra Burrhus Fredric Skinner
Her finner du en solid innføringsartikkel i tankene bak Skinners adferdspsykologi. Hva betyr feks begrepet "Radikal determinisme"?
Les mer >>