

Les også
Ny forskning fra New Zealand
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Les mer >>Er det jentene som skal endres?
Hvordan ivaretas likestllingsarbeidet i barnehagene?
Les mer >>Alle med i Eigersund
ALLE MED er et nytt observasjonmateriell som er utviklet i et samarbeid med fagfolk i Eigersund kommune
Les mer >>Foreldresamarbeid utenfor normen
Noen ganger handler foreldresamarbeid om å være et medmenneske og bidra på måter som strengt tatt ikke kan sies å være en del av barnehagens oppdrag.
Les mer >>Regnbuefamiliene: Familier kommer i mange former og varianter
I rammeplanen for barnehager står det at «barnehagen skal synliggjøre et mangfold av familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen» (KD, 2017). Men hvordan ser familiemangfold i barnehagen ut? Barnehagefolk har snakket med Sunniva Jarmann om hva vi kan gjøre i praksis for å inkludere alle barn og deres familier.
Les mer >>Den gode barnehagen og foreldresamarbeid
I hvor stor grad vektlegger førskolelærere samarbeidet med foreldrene?
Les mer >>