![](/data/pictures/ArticleImages/2673_Original.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/2673_Original.jpg)
Les også
Vi må bruke vår nye kunnskap om små barns hjerner
Nye metoder har gitt oss helt ny kunnskap om hva som foregår i små barns hjerner. Denne kunnskapen er det viktig at vi tar i bruk, mener forskeren Ann Elisabeth Knudsen.
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Rammeplan: Ulv i fåreklær?
- Enda en brikke i statlig styringsiver?
Les mer >>Suverene Zeinab
Det har kommet ei ny jente til barnehagen. Hun har flotte fletter og fin kjole. Hun har en stille mamma som skjuler seg bak slør.
Les mer >>Jente og gutt – likeverdige muligheter?
Da likestillingsprosjektet som tre barnehager i Molde gjennomførte fikk oppslag i lokalavisa, kom det en storm av usaklige kommentarer på nettforumet
Les mer >>Ikke så vanskelig som vi tror
Mange barnehageansatte bærer på en bekymring for et barn, men utsetter de vanskelige samtalene med barnet og foreldrene. Hvorfor? Og hva kan vi gjøre med det?
Les mer >>