

Les også
Barnehagen kan bryte de negative mønstrene
Barnehagen kan utgjøre en forskjell, men ikke alltid. Utsatte barn trenger bevisste ansatte for å kunne bryte negative mønstre, sier professor Bente Jensen.
Les mer >>Følelsesskolen – alle artikler samlet
Å arbeide med følelser er en spennende utfordring. Her har vi samlet alle artiklene i følelsesskolen
Les mer >>Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>Utforskning og undring: – Nysgjerrighet gir grobunn for læring
Undring kan forstås som en følelse som blir vekket av noe vi blir overrasket eller forbauset over.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Oppdragelsen splitter familien
Jesper Juul veileder foreldre i konflikthåndtering: Konflikter bør mor og far ta på tomannshånd.
Les mer >>