

Les også
Barnehagelivets feiringer
Små og store feiringer skaper opplevelse av tilhørighet og engasjement i Nærsnes kystbarnehage.
Les mer >>Når barn og foreldre opplever kriser og sorg i forbindelse med flukt og migrasjon
Hvordan barn opplever etableringsfasen i et nytt land, påvirkes i stor grad av familiens bakgrunn, og hvorfor de har forlatt hjemlandet. Likevel vil sorg og tap over det de har forlatt, være noe som er felles for de fleste.
Les mer >>Stille barn som sliter
Mellom 5 og 8 prosent av alle skolebarn er så stille og tilbaketrukne at det hindrer dem i læring og sosial omgang, viser en ny kartlegging. Hva kan vi gjøre for disse barna i barnehagen?
Les mer >>Vikar informasjon om tospråklige barn
Hvordan bør vi forholde oss til tosprklige barn som er i ferd med å lære norsk? Her er et godt informasjonsskriv til vikarer og ansatte.
Les mer >>Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>Rom for barns egne initiativ
Dersom vi skal ta barns medvirkning på alvor, må det være en god balanse mellom vokseninitierte og barneinitierte aktiviteter i barnehagens innhold, mener Monica Seland.
Les mer >>