

ANNONSE
Les også
Barneboka og språket
Barn lærer språk gjennom å bruke språk, gjennom deltakelse i sosiale og kulturelle praksiser hvor språk og handling har en funksjon sammen. Å samles rundt barneboka er en slik praksis.
Les mer >>Læring i barnehagen
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Les mer >>Kognitive teorier om lek
Til de stadiene for kognitiv utvikling som Piaget beskriver, knytter han også ulike former for lek
Les mer >>Foreldreaktiv tilvenning i Lørenskog
Fire barnehager i Lørenskog prøver ut en ny modell for tilvenning.
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Vad utmärker en lärandearena där barns perspektiv hörs och syns?
I Sverige er de også opptatt av barns medvirkning og barneperspektivet. Ingrid Pramling Samuelsson ser dette i sammenheng med læringsmiljø.
Les mer >>