Les også
Vi må se det enkelte barns behov
Alt handler om prioritering, og å kanskje måtte tenke litt utenfor «boksen» noen ganger. For tid, det har vi, mener den erfarne barnehagelæreren.
Les mer >>Skal barnehagekunst kun behage?
Hvis personalets preferanser avgjør utvalg for barns kunsterfaringer, velger vi da kun det som behager?
Les mer >>Lærende møter
Ditt ansvar som leder er å få fram det beste i innspillene fra dine medarbeidere, gjerne gjennom å få til en kultur for å stille gode oppfølgingsspørsmål og dermed for medskaping.
Les mer >>Hvem får snakke hvor?
På skolen bruker læreren 2/3 av taletiden i klasserommet. Av den resterende tiden får gutter 2/3 og jentene 1/3
Les mer >>Det du treng no
Det er sjølve barndommen me snakkar om her. Hugs det!
Les mer >>Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>