Les også
Barns medvirkning – et spørsmål om identitet
Hvordan arbeider dere med medvirkning når barn har forskjellig språk og kulturbakgrunn?
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er ikke en baby
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Suksess med rene jente- og gutteavdelinger
Jentene får mere plass og guttene lærer seg og lytte og kommunisere bedre
Les mer >>Det viktigste er å få leke - lek og læring
"Barnet er i leken mens læringen er i barnet."
Les mer >>På sporet av gamle dager
Hvordan var det å leve da oldemor eller tippoldefar var barn?
Les mer >>Utviklingspedagogikk i praksis
Her presenteres et temaarbeid som har til hensikt å bevisstgjøre barna omkring hvordan en butikk fungerer, både fra kundens og butikkens perspektiv.
Les mer >>