
Les også
Rom for de yngste
Å skape rom hvor barn og voksne føler seg fri til å leke og samspille kan oppleves vanskelig for mange.
Les mer >>Forutsetninger for å lykkes med tilpasset opplæring i barnehagen – del 4 av 4
Er det mangelen på ressurser som er årsaken til at en ikke får til et godt tilpasset barnehagetilbud for barn med spesielle behov?
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Lederen har ordet!
Per Mikkel ble i 2012 kåret til ”Årets barnehageleder”
Les mer >>Gode barnehagelærere skaper gode relasjoner
Den gode barnehagelæreren er den som er oppmerksom, engasjert, som greier å fange barnets intensjoner, og som dermed bygger gode relasjoner, sier Ole Henrik Hansen.
Les mer >>Hvordan den voksne bruker sin kompetanse og hva barna lærer
Her finner du teori og praksis koblet sammen på en oversiktlig og anvendlig måte. Det handler om de minste skolebarna.
Les mer >>