ANNONSE
Les også
Kaotisk vannlek på kjøkkenet
Kan barns lek «forstyrre» andre barn inn i leken (fra et voksenperspektiv)?
Les mer >>Barns rettigheter
Denne artikkelserien gir deg et godt verktøy for å kunne arbeide med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>Piaget mot Vygotskij – Barns private tale
Denne artikkelen tar for seg noen av forskjellene på Piaget og Vygotskys syn på barn
Les mer >>Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>De fleste barn trives i barnehagen, men noen gjør det ikke
Kjeld Rasmussen fra Dansk Pædagogisk Forum og Udviklingsforum skriver her om trygge og utrygge barn i barnehagen.
Les mer >>God norsk kommer ikke av seg selv
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
Les mer >>