Les også
Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Voksenstyrt frilek?
"Næimen, er det en løve her?» spør jeg, men får bare knurring til svar."
Les mer >>Gode råd til deg som vurderer å bli leder
Drømmer du om å bli leder, eller går du med en "leder i magen"?
Les mer >>Alva og de andre vet noe
Forfatteren mener at utvikling av kjønn og barns seksualitet er et tabubelagt tema når det gjelder barn i barnehagealder i Norge.
Les mer >>Rammeplan i hverdagen: Progresjon i rammeplan
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Les mer >>Ønsker 1.klassinger med tro på seg selv
Barnehagene ønsker å forberede 5-åringene godt på overgangen til skole. Men hva ønsker skolen at barnehagen skal gjøre?
Les mer >>





