Glemt passord
Ytringsfriheten står sterkt – det skal mye til for at en ansatt sine ytringer gir grunnlag for arbeidsrettslige reaksjoner.
Som arbeidsgiver har du et ansvar for at de ansatte har et godt arbeidsmiljø. Av og til kan en ansatt opptre på en måte som gjør at arbeidsmiljøet i barnehagen blir dårlig.
Det er vanskelig å holde seg rolig når det er en konflikt på gang. Men ledelse innebærer ofte konflikter, og ansvaret for god konflikthåndtering ligger hos deg. Her er noen tips du kan bruke når du kjenner irritasjonen boble.
Det skal ikke komme mange uheldige formuleringer ut av din munn før de skader lederskapet ditt og dine ansatte begynner å se seg om etter en ny jobb. Les hvilke ti setninger du ikke må si som leder.
Hva gjør du som leder hvis du opplever for stort arbeidspress? Å stramme joggeskoene og løpe fortere er ikke en holdbar løsning i lengden. Her er tre tips til hvordan du sammen med din sjef kan løse denne situasjonen.
Virksomheter som lykkes med nærværsarbeid har tre kjennetegn.
Praktiske startvanskeligheter, kollegial ensomhet og en uklar autoritet gjør den første tiden som leder vanskelig for mange
Å jobbe med det pedagogiske arbeidet er noe av det viktigste jeg gjør
Det er viktig å ha tenkt gjennom en del problemstillinger når du vurderer å søke jobb som styrer
Som leder vil dine ord veie tungt, det er derfor viktig å bære bevisst hvordan noen av ordene vi omgir oss med kan virke på dine medarbeidere
Gode voksne med fokus på barns beste
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
Mobbing trives best i stressede arbeidsmiljøer med dårlig ledelse
Kjenner du følelsen av en hektisk dag uten å ha utrettet synlige ting?
Er det mulig å være både en god pedagog og leder?
I denne artikkelen får du 11 gode råd til hvordan du kan bli en mer fornøyd leder
Drømmer du om å bli leder, eller går du med en "leder i magen"?
I vanskelige tider trenger barnehagene kloke ledere med varme hjerter og stort mot, sier Björn Olsson. Men hva er en modig barnehageleder?
Har du et stort behov for å få klapp på skulderen? Da er lederjobb kanskje ikke den rette veien for deg
Del tre i vårt verktøy for lederutvikling handler om tydelighet i sin lederstil.
Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.
Kommunikasjon handler også i stor grad om å lytte
Husker du hvorfor du ble leder. Var det et valg eller ble det bare sånn?
Vi kommuniserer mer og oftere på e-post. Dette er en kilde til mer misforståelser enn direkte kommunikasjon.
Hva er det som skaper de beste øyeblikkene på din arbeidsplass?
Anerkjenn dine medarbeidere, men gjør det med troverdighet
Hvordan påvirker rommet barns utvikling og læring?
Hvorfor skal noen ville følge deg?