

Flere artikler innen Ledelse
Gode råd når du skal gi kritikk
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
Les mer >>Den vanskelige samtalen
Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker
Les mer >>Elleve e-postregler
Lag deg noen kjøreregler for hvordan du skal behandle e-post
Les mer >>Tydelig sjef og leder i barnehagen
Del tre i vårt verktøy for lederutvikling handler om tydelighet i sin lederstil.
Les mer >>Mye trivsel trenger ikke gi jobbtilfredshet og kan sluke din tid til ledelse
Nyere forskning viser at for høyt fokus på trivsel på arbeidsplassen, faktisk kan virke mot sin hensikt.
Les mer >>Total kvalitetsledelse
TKL ble utviklet av amerikanske ledelsesforskere i etterkrigstidens Japan. Det omfattende kvalitetssystemet har hatt stor sukess.
Les mer >>Trivsel i alle ledd er det viktigste
Hvordan leder man en barnehage som blir kåret til Årets barnehage? Daglig leder Kathrine Eide Haugland mener trivsel og tydelig ledelse er to av de viktigste stikkordene.
Les mer >>Rett på sak ledelse
For at de ansatte skal få en helhetsforståelse av arbeidet og målene, må man bruke litt tid på å snakke om hvorfor vi vi har satt oss de målene vi har.
Les mer >>Konflikter – en kilde til vekst og utvikling!
Så fint at denne konflikten kom, ellers hadde jeg ikke fått mulighet til å lære dette!
Les mer >>