logo
logo logo
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Agenda
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns trivsel
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Digital kursbase
  • Podcast
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Hvordan gi tilbakemelding på følelsesmessige utbrudd?

  • Pernille Brekke, Lederweb
  • Kjell Simonsen, Oversatt og bearbeidet
  • 07.12.2021

Hva gjør du når en ansatt svarer på tilbakemeldingen din ved å rope av lungenes fulle kraft, slik at du ikke kommer til orde?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

”People make the place”

Personalet er nøkkelen til kvalitet i barnehagen

Kritiserer hverandre litt mer

Mange er redde for å kritisere, og det er synd. Når vi tenker på å si noe kritisk til andre, innbiller vi oss at det må sies aggressivt.

Kvalitet i relasjonsarbeid i Gjøvik

I Gjøvik kommune har de satt fokus på relasjonsarbeid, blant annet i samarbeid med Berit Bae.

Førskolelærerrollen

I hvilken grad får førskolelærere utnyttet sin kompetanse? Bør det være en klarere differansiering av oppgavene på avdelingen?

Syv steg gjennom den vanskelige samtalen

De fleste samtalene som du gjennomfører som leder er heldigvis positive og givende

Lederen har ordet!

”Årøyhaugen – der alle stjerner får glitre” er en visjon helt etter mitt hjerte sier Bodil.

Øk nærværet i barnehagen

Det er lederens oppgave å ta med sine medarbeidere på råd og lytte til hva de har å si.

Les mer >>

På tide å installere mentalt antivirus for 2011

Det er mulig å lære seg helt konkrete teknikker for å bekjempe de tendensene vi har til å la hjernen foreta feilaktige valg og påvirke oss negativt

Les mer >>

Slik håndterer du hissige medarbeidere

Bevar roen og lytt til det medarbeideren har å si om hva som utløser sinne

Les mer >>

Feedback – ett uviklingsverktøy

Å bruke feedback bevisst, kan være et godt hjelpemiddel i personalarbeide

Les mer >>

Læringsledelse i praksis

Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.

Les mer >>

Tidstyver i barnehagen

Mindre tid til direkte arbeid med barna bekymrer de ansatte i Alna bydel i Oslo

Les mer >>

Barnehageforum © 2021