logo
logo logo
  • Hjem
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Mat i barnehagen
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Sommer i barnehagen
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Det er mange måter å gi kritikk på.

  • Rune Holmedal
  • 09.08.2012

Det er mange måter å gi kritikk på, gode måter og dårlige måter

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Relasjonell koordinering

Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.

Vet vi hvorfor vi gjør som vi gjør?

For mange av oss handler på autopilot. Er dette fordi vi ved tidligere gjentagelser av samme handling har følt mestring i situasjonen?

Lederskjønn og handlingskompetanse

Den pedagogiske lederen har en dobbeltfunksjon, der h*n bruker faglig skjønn som base for handlinger i det pedagogiske arbeidet med barna, samtidig som h*n har ansvaret for at resten av personalet lærer hvordan tilsvarende handlinger utføres.

Hva kjennetegner suksessfulle ledere?

Finanstidsskriftet Forbes har identifisert hva som kjennetegner ledere som lykkes i sitt lederskap

Slik får du ærlig feedback

Feedbacken du får som leder er ofte sjelden, vag, og dermed ubrukelig.

Trivsel på arbeidsplassen

Mye stress og dårlig utnyttelse av de gode ressursene i personalgruppen?

Endringsprosesser i Vik barnehage

Her er en beskrivelse av en konkret endringsprosess Vik barnehage i Kvæfjord har vært gjennom.

Les mer >>

Progresjon mellom plan og medvirkning

Er det noen motsetning mellom å bygge den pedagogiske virksomheten på vedtatte læreplaner, og å ta utgangspunkt i barns interesser og perspektiv?

Les mer >>

Slik skaper du optimisme i sparetider

Det er viktig å huske at selv i krisetider går mange ting på skinner

Les mer >>

Lederrollen - trygghet i lederrollen del 1

Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.

Les mer >>

Blir du sett, eller..?

Er du også skrudd sammen sånn at du blir varm og glad når andre ser dine små bidrag?

Les mer >>

En vanskelig, men viktig invitasjon

Alle landets barnehager er stengt. Men noen barn skal likevel få et tilbud i barnehagen. Det gjelder barn som har foreldre i samfunnskritiske jobber, og sårbare og utsatte barn. Dette stiller barnehagen overfor en ganske enkel jobb - og en litt vanskeligere jobb.

Les mer >>

Barnehageforum © 2019