Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Som leder skal du forebygge mobbing
Mobbing trives best i stressede arbeidsmiljøer med dårlig ledelse
Les mer >>De viktige referanseintervjuene
Å slurve med innhenting av referanser kan koste barnehagen mye frustrasjon og penger.
Les mer >>Syv steg til bedre delegering
Drukner du i oppgaver? Kanskje du er en av mange ledere som har problemer med å delegere oppgaver til medarbeiderne dine?
Les mer >>Ledere må kunne leve med friksjon
– Som leder vil du alltid leve i spenningsfeltet mellom nærvær og ambisjon. En del av dette er å kunne leve med friksjoner, sier Ragnhild Nilsen.
Les mer >>Elleve e-postregler
Lag deg noen kjøreregler for hvordan du skal behandle e-post
Les mer >>