Flere artikler innen Ledelse
Gode råd når du skal gi kritikk
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
Les mer >>Stopp konflikten i tide
Det er uunngåelig at det oppstår konflikter i et team. Kunsten er å oppdage dem i tide og få dem snudd til konstruktive løsninger før de blir uhåndterlige.
Les mer >>Tydelig sjef og leder i barnehagen
Del tre i vårt verktøy for lederutvikling handler om tydelighet i sin lederstil.
Les mer >>Blir man ikke sett er man ingenting
Endring er nødvendig, men kan skape motstand. Slik endringsmotstand skal man verdsette, mener Pia Katarina Halvorsen.
Les mer >>Ytringsfrihet når man er ansatt
Ytringsfriheten står sterkt – det skal mye til for at en ansatt sine ytringer gir grunnlag for arbeidsrettslige reaksjoner.
Les mer >>Hvordan kommunisere med sjefen om arbeidspress
Hva gjør du som leder hvis du opplever for stort arbeidspress? Å stramme joggeskoene og løpe fortere er ikke en holdbar løsning i lengden. Her er tre tips til hvordan du sammen med din sjef kan løse denne situasjonen.
Les mer >>Teamledelse - få ut det beste av alle, store som små
I syvende og siste del av Barnehageforums verktøy for lederutvikling tar Inger Pedersen for seg teamledelse.
Les mer >>Hva er viktig å spørre om når du innhenter referanser?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Lederrollen - trygghet i lederrollen del 1
Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.
Les mer >>





