Glemt passord
Ytringsfriheten står sterkt – det skal mye til for at en ansatt sine ytringer gir grunnlag for arbeidsrettslige reaksjoner.
Som arbeidsgiver har du et ansvar for at de ansatte har et godt arbeidsmiljø. Av og til kan en ansatt opptre på en måte som gjør at arbeidsmiljøet i barnehagen blir dårlig.
Det er vanskelig å holde seg rolig når det er en konflikt på gang. Men ledelse innebærer ofte konflikter, og ansvaret for god konflikthåndtering ligger hos deg. Her er noen tips du kan bruke når du kjenner irritasjonen boble.
Det skal ikke komme mange uheldige formuleringer ut av din munn før de skader lederskapet ditt og dine ansatte begynner å se seg om etter en ny jobb. Les hvilke ti setninger du ikke må si som leder.
Hva gjør du som leder hvis du opplever for stort arbeidspress? Å stramme joggeskoene og løpe fortere er ikke en holdbar løsning i lengden. Her er tre tips til hvordan du sammen med din sjef kan løse denne situasjonen.
Hvilke type konflikt er mest vanlig på din arbeidsplass?
Konflikter er en naturlig del av en hvilken som helst personalgruppe. Når man unngår å håndtere dem kan de skape store problemer. Her følger gode råd for konstruktiv konflikthåndtering.
For å unngå energikrevende lite nyttige konflikter, kan det være smart å lage seg en plan for hvordan dere skal takle konflikter i din barnehage.
Alle opplever konflikter, på arbeidsplassen eller i privatlivet. Denne artikkelen byr på noen refleksjoner omkring hvordan vi kan møte disse
Sjekkliste med de personlige, sosiale og organisatoriske ressurser som du kan bruke for å forebygge konflikter.
Fra kaos til konstruktiv utvikling
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
I følge en dansk undersøkelse er det kollegaer som syter som irriterer mest på jobben
Så fint at denne konflikten kom, ellers hadde jeg ikke fått mulighet til å lære dette!