Les også
Er du en curlingleder?
Mange ledere ønsker å inngå i tette relasjoner med sine medarbeidere. En ny undersøkelse viser at konsekvensen i et slikt lederskap er at de ender opp som curlingledere.
Les mer >>Gode råd når du skal gi kritikk
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
Les mer >>Har du ansatt en klager?
Har du noen kroniske klagere der du jobber. Har du vært borti han som syns det uansett er for kaldt, for varmt, for mye vind eller for tørt?
Les mer >>Har ikke tid til å lede eller prioritere lederutvikling
Det skrives mange artikler og bøker om å ta kontroll på tiden. Det finnes råd men det hjelper dessverre lite de som ikke har tid til å lese, diskutere og reflekter. Derfor kommer det her en kort artikkel, med noen refleksjonspunkter og et mulig gjenkjennbart eksempel tildiskusjon.
Les mer >>Tar du godt nok vare på deg selv?
Hvordan du føler deg påvirker ikke bare deg selv, men også dine ansatte. Les hvorfor du må ta vare på deg selv først. Hvordan gjøre dette selv om oppgavene står i kø?
Les mer >>Styrer, sjef og medmenneske
Virksomheter som lykkes med nærværsarbeid har tre kjennetegn.
Les mer >>