

Les også
Verktøyet: Ulik alder - ulike behov
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
Les mer >>Kan vi snakke med barn om alt?
Er det virkelig mulig å snakke med barn om alt? Vi kan snu litt på spørsmålet og spørre om vi tør å la barn snakke om alt?
Les mer >>Snakke sammen - Bedre rustet til å ta de vanskelige samtalene
Med riktig kunnskap og en god samtaleteknikk vil det være enklere å gjennomføre de viktige samtalene med barn og unge.
Les mer >>Trenger 5-åringene sin egen rammeplan?
Mange mener at 5-åringer som gruppe har helt egne utfordringer i barnehagen. Hvis dette stemmer, burde de kanskje få sin egen rammeplan?
Les mer >>Å lese om forelskelse
Voksne i barnehagen er bindeleddet mellom bildeboken og barnet. Leser vi slik at barnet inviteres til å være meddikter, stimulerer vi barnets utvikling og gir gode leseopplevelser.
Les mer >>Digitalt kurs - Etikk i barnehagen
Hvert eneste møte med barnet er et etisk møte?
Les mer >>