Les også
Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Barn får tillit til voksne som leker
Det kan virke som om barnehagebarna «fører protokoller» over hvilke ansatte som er lekne, og hvem som ikke er det. Skal vi ivareta barns rett til lek i praksis, kommer vi absolutt lengst med det første.
Les mer >>Høytleserens pedagogiske renessanse
Hvordan arbeider barnehagens ansatte med bøker?
Les mer >>Hva skjer med læringsinnholdet?
Om hvordan førskolelærere og barn kommuniserer om et naturvitenskaplig fenomen.
Les mer >>Lær om barns samspill ved bruk av video
Med video som redskap får vi muligheter til å studere hverdagen helt uredigert.
Les mer >>Hønsegård eller barnehage?
Advarer mot å bygge mega-barnehage med små og dårlige utearealer
Les mer >>
					
							
							


