Les også
Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>To spørsmål som kan stoppe deg fra å gjøre noe dumt
Sinne, frustrasjon eller utålmodighet kan føre til at vi handler uhensiktsmessig.
Les mer >>Forebygg mobbing på arbeidsplassen
Som leder har du et ansvar for å bidra til at mobbing ikke skjer på din arbeidsplass
Les mer >>Hvordan unngå kjedelige møter
Mange er misfornøyde med at det avholdes for mange møter og at innholdet i møtene ikke gagner det daglige arbeidet.
Les mer >>Positiv psykologi gir mindre sykefravær
Ledere som har tatt i bruk positiv psykologi opplever lavere sykefravær og mindre utskifting av personalet.
Les mer >>Kvalitetsarbeid i Lerum kommune med basis i ECERS skala
ECERS (Early Childhood Environment Rating Scale) er en skala for å måle og utvikle kvaliteten i barnehagen. Lerum kommune har jobbet med ECERS.
Les mer >>