Les også
Førskolelærerrollen
I hvilken grad får førskolelærere utnyttet sin kompetanse? Bør det være en klarere differansiering av oppgavene på avdelingen?
Les mer >>6 gullkorn om arbeidsmiljøet
Innflytelse, meningssfullt arbeid, forutsigbarhet, sosial støtte og rettferdig belønning og krav er viktige ingredienser for et godt arbeidsliv
Les mer >>Tar du godt nok vare på deg selv?
Hvordan du føler deg påvirker ikke bare deg selv, men også dine ansatte. Les hvorfor du må ta vare på deg selv først. Hvordan gjøre dette selv om oppgavene står i kø?
Les mer >>Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>5 kjennetegn ved et godt lederteam
Hva skal til for å utvikle et godt lederteam, og hva bør man ikke gjøre?
Les mer >>Rekruttering
Hva trenger din personalgruppe? Det er ikke sikkert at det umiddelbare inntrykket gir det rette svaret. Å bruke tid på en grundig og utforskende intervju og ansettelses-prosess kan gi høy gevinst.
Les mer >>