Les også
Å jobbe med en medarbeider du ikke liker
De klager på alt, går alltid på tvers av felles regler, og de er ofte påtrengende og har gjerne et oppblåst ego
Les mer >>10 setninger en leder bør unngå å bruke
Det skal ikke komme mange uheldige formuleringer ut av din munn før de skader lederskapet ditt og dine ansatte begynner å se seg om etter en ny jobb. Les hvilke ti setninger du ikke må si som leder.
Les mer >>”People make the place”
Personalet er nøkkelen til kvalitet i barnehagen
Les mer >>Konflikt eller meningsbryting?
Jeg mener arbeidslivet burde lagt mye større vekt på verdien av uenighet. Skal vi få til nytenkning, er det viktig å få lov til å bryne seg på motsetninger og få komme fram med motstridende syn.
Les mer >>Total kvalitetsledelse
TKL ble utviklet av amerikanske ledelsesforskere i etterkrigstidens Japan. Det omfattende kvalitetssystemet har hatt stor sukess.
Les mer >>Konflikter – en kilde til vekst og utvikling!
Så fint at denne konflikten kom, ellers hadde jeg ikke fått mulighet til å lære dette!
Les mer >>