

ANNONSE
Les også
Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Pedagogisk arbeid med iPad
Verdifull læring i en bevisst bruk av iPad
Les mer >>Hvordan lærer man barn å si unnskyld – og å mene det?
Hvordan kan vi som voksne lære barn å ta ansvar for sine handlinger og si unnskyld?
Les mer >>Lekende leseglede
Alle vet at man kan lese en bok. Men kan man også leke en bok?
Les mer >>Fra kollega til leder
Mange pedagogiske ledere blir styrere og mange assistenter blir pedagogiske ledere på dispensasjon.
Les mer >>