5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Barns seksuelle helse og barnehagens ansvar
Både fysisk og psykisk «settes barn sammen» av små biter! En av disse små bitene er barns seksualitet. Sammen med mange andre biter er det kvaliteten på bitene som bestemmer barnets livskvalitet, livsmestring og helse.
Les mer >>Berikende hverdagssamspill
Små barn i barnehagen lærer best når de selv fatter interesse for noe og får utforske dette sammen med kompetente andre.
Les mer >>Sandkassa: Idyll og maktmisbruk
Mange ettåringer tilbringer store deler av utetiden sin i sandkassa. Men hva skjer egentlig der, og er de der frivillig?
Les mer >>Vakt eller relasjoner
Hvordan skal man navigerer i spenningsfeltet mellom rutiner, relasjoner og arbeidsoppgaver?
Les mer >>Født til ledelse
Medfødte egenskaper og intelligens forklarer en del av den dyktige leders ferdigheter
Les mer >>




