Et godt lekeklima forebygger mobbing
Men alt for ofte tar de voksne leken for gitt og lar barna klare seg selv.
Les mer >>Lek på barnas premisser?
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Les mer >>Lekende inkludering
– Om lekens betydning for barn som strever med livet
Les mer >>Om lek, opplevelse og læring
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Les mer >>Foreldre for lek
I en tid hvor mange har meninger om hva barnehagen skal bruke tiden på er det ekstra viktig å holde fast ved kunnskapen om lekens betydning.
Les mer >>Kommoder med lekelyst
Synes dere av og til at lekemateriellet spres for alle vinder før barna rekker å skape lek som får vare en stund? Da kan en god lekekommode være tingen.
Les mer >>Barnehager laget lekutstilling
Seks barnehager i Ålesund hadde stor suksess da de laget aktiv lekutstilling.
Les mer >>Det er ikke lek alt som gir læring
Lek og læring brukes om hverandre som om de var to sider av samme sak. Det er de ikke. Læring er alltid til stede i leken, men leken er slett ikke alltid til stede i læringen, slik noen vil ha det til. Spørsmålet er hva vi verdsetter mest.
Les mer >>Når leken ikke fungerer
Når leken ikke fungerer er det avgjørende at vi voksne er aktivt til stede i og rundt barnas lek.
Les mer >>





