

Les også
Når foreldre er kritiske på foreldremøter
Foreldremøtet er en enestående sjanse for ledelsen og de ansatte til å presentere barnehagen på en faglig og vennlig måte
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>«Si unnskyld til Anna!»
Tre tips til deg som vil lære barn å ta ansvar og be om unnskyldning
Les mer >>Tull og tøys har en verdi
Små barn fascineres av tull og tøys. Hva kan vi lære av det? spør Ninni Sandvik.
Les mer >>Gode erfaringer med barnehagevandring
Hvordan kan styreren se, støtte og utfordre sine pedagogiske ledere? I Jåttå barnehage har de prøvd ut «barnehagevandring» som observasjonsmetode.
Les mer >>Cobra
Vår leketøyekspert har sett nærmere på et spennende verktøy, som er en blanding av en elektronisk lupe og et mikroskop
Les mer >>